Este oficial! Cel mai nou model al casei din Milano se va numi Giulietta şi va fi prezentat publicului, în avanpremieră internaţională, la Salonul Auto de la Geneva, în 2010. Ales deloc întâmplător, numele noii Alfa Romeo este un tribut adus modelului Giulietta din anii '50-'60, maşină care a rescris istoria mărcii şi a făcut posibil visul multor pasionaţi de a avea şi conduce un astfel de autovehicul. Nouă Alfa Romeo Giulietta este însă şi maşină care marchează 100 de ani de existenţa şi tradiţie a uneia dintre cele mai spectaculoase mărci auto din lume, în 2010 urmând să fie organizate la Milano o serie de evenimente dedicate centenarului Alfa Romeo.
Giulietta va debuta cu un design cu totul nou şi cu o serie de 4 motorizări Turbo, Euro 5, echipate standard cu sistemul Start&Stop. Dintre acestea, două sunt pe benzină: 1.4 Turbo 120 CP şi 1.4 Turbo MultiAir 170 CP şi două diesel: 1.6 Multijet 105 CP şi 2.0 Multijet 170 CP. În mod exclusiv, pe versiunea Quadrifoglio Verde, va fi disponibil şi propulsorul 1.8 Turbo 235 CP.
Dimensiunile vor fi cele ale unui compacte, cu 4,35 m lungime, 1,46 m înălţime, lăţime 1,80 m şi un ampatament de 2,63 m. Capacitatea portbagajului va fi de 350 de litri.
Interiorul va readuce în actualitate unele dintre liniile clasice ale modelului din anii '50 dar şi o serie de detalii inspirate din designul lui 8C Competizione. În materie de siguranţă vor fi disponibile unele dintre cele mai noi sisteme din acest domeniu: pachetele VDC (Vehicle Dynamic Control) şi DST (Dynamic Steering Torque), diferenţialul electronic Q2 şi selectorul DNA, lansat pe modelul Alfa Romeo MiTo.
În România, noul model va fi comercializat începând din toamna anului viitor.